top of page
  • jasemian

Den første PowerBI rapport!

Arghhh... hvorfor virker det ikke?


Man har siddet og pillet ved excel data i en evighed, for dernæst at indsætte dem som datasets i PowerBI desktop. Her arbejder man i endnu længere tid, og prøver at få data til at blive præsenteret på en forståelig måde, som også er linket til anden visuel data. Det virker langt om længe, og alligevel ikke!


....der var lige er en lille ting der skulle rettes til, og så gik der ged i den.. arghhhhh!!!! Man sidder tilbage med tanken; "hvad i alverden er det for noget *#@§ jeg har rodet mig ud i?"


Man nægter at give op, når nu man har investeret så meget tid i at lære at arbejde med Business Intelligence. Derfor giver man det endnu en chance, og finder ud af der alligevel er mening med galskaben. Microsoft PowerBI begynder stille og roligt at give mening, men man har helt klart en fornemmelse af at, der er langt vej endnu, til at bliver en super-bruger!





Hvordan så din første visuelle data præsentation ud?




Efter noget tid med at lære systemet at kende, sidder man og tænker på, hvordan andre ville have det med at kaste sig ud i en ny branche og et nyt system, og specielt hvis man ikke er særlig IT kyndig, så er man vel på skideren..eller ikke?


Nu er jeg så heldig at være lærenem mht. IT systemer, jeg har desuden arbejdet med Microsoft Dynamics NAV og er uddannet Cand.IT i E-business...men alligevel er det ikke ligefrem "a piece of cake", men hvad kræver det at gøre introduktionen til PowerBI, eller andre BI systemer, til et område med færre udfordringer?


Jeg tænker altid i optimerings- og løsningsmuligheder.. derfor stiller jeg spørgsmål, i håb om at kunne blive klogere på, hvad eksperter/fagfolk/brugere derude, mener om udfordringerne med at lære et system som PowerBI at kende - uden forudgående kendskab til Business Intelligence.


Hvilke udfordringer havde Du da du startede dit arbejde med BI, og specifikt PowerBI, og hvordan overkom du dem?
Hvilke udfordringer, mener du, branchen har med at tiltrække nye talenter, og hvordan løses de?

Lad mig høre hvad du mener.....


6 visninger0 kommentarer
bottom of page